środa, 7 maja 2014

Igrzyska..


Okładka książki Igrzyska śmierci

Hej! Jak tam wam mija czas? U was równie deszczowo? ; c
Co teraz czytacie?

Wiecie co?
Zdziwiłam się że nie dodałam postu o Igrzyskach... Co się dzieje ze mną? ;c
 A wiec postanowiłam się z wami podzielić moją na temat tej książki.

 OPIS: "Igrzyska śmierci", pierwszy tom bestsellerowej trylogii Suzanne Collins, trafia do kin! To opowieść o świecie Panem rządzonym przez okrutne władze, w którym co roku dwójka nastolatków z każdego z dwunastu dystryktów wyrusza na Głodowe Igrzyska, by stoczyć walkę na śmierć i życie. Bohaterką, a jednocześnie narratorką książki jest szesnastoletnia Katniss Everdeen, która mieszka z matką i młodszą siostrą w jednym z najbiedniejszych dystryktów nowego państwa. Katniss po śmierci ojca jest głową rodziny – musi troszczyć się, by zapewnić byt młodszej siostrze i chorej matce, a już to zasługuje na miano prawdziwej walki o przetrwanie... Trylogia Suzanne Collins to prawdziwy bestseller: wszystkie trzy tomy utrzymywały się w czołówce listy bestsellerów magazynu „The New York Times” przez wiele tygodni!

 Moja opinia: Eh.. ogólnie odrzucają mnie książki które mają napisane ''BESTSELLER'',nie wiem czemu ale po prostu tak mam. A jednak po tą książę sięgnęłam. Dostałam ją na urodziny i od razu zagłębiłam się w lekturze. Katniss to szesnastoletnia dziewczyna, która żyje w jednym z najbiedniejszych dystryktów. Mieszka z mamą, siostrą i jej dziwnym kotem. Zastępuje Prim ojca, a matce męża. Jak na szesnastoletnią osobę to Katniss ma bardzo dużo obowiązków. Przychodzi pora dożynek i każdy boi się że zostanie wylosowany do Igrzysk śmierci.

 Katniss trafia na arene, przeżyje ?

 Igrzyska pokochałam od samego początku. Mimo że momentami książka jest nudna, bo jest za dużo opisów, ale sama treść zabija. Katniss polubiłam za jej charakter i podejście do życia. Mimo młodego wieku była bardzo mądra. W sumie to dzięki niej inaczej patrze świat. Peeta.. Ah nasz piekarzyk, miedzy nim a Kotną rodzi się uczucie.
Nigdy go nie lubiłam, chociaż zmieniło i się po drugie części. Zawsze wolałam Gale! :C

 Według mnie tą książke polecam przeczytać każdemu, a szczególnie osobom które nie wierzą w siebie, może akurat im coś to zmieni. Czyta się szybko, łatwo i przyjemnie!

 PAMIĘTAJCIE! NAJPIERW KSIĄŻKA POTEM FILM!

1 komentarz:

  1. Uwielbiam dystopie, a w tym "Igrzyska..."! Choć może nie powaliło mnie, to jednak w swojej recenzji dałam im aż 10 gwiazdek, bo książki jest i tak cudowna! ♥

    shelf-of-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń