wtorek, 28 stycznia 2014

Wywiad z Karoliną Wojtaszek


Witam wszytskich w ten zimny wieczór. Dzisiaj na blogu pojawi sie zupełnie coś nowego! <bębenki>
                                                                  wywiad z polską autorką a mianowicie z Karoliną Wojtaszek. : ) Zapraszam do lektury.                                

1.Co daje Ci natchnienie do pisania książek?

 Natchnienie najczęściej przychodzi w momentach w których dużo dzieje się w moim życiu, ale również zdarza się tak że przychodzi ono wraz z chwilami słabości, wraz z utratą wiary w ludzi. Jednak czasem przynoszą mi je głupie sytuacje które dzieją się wokó

2.Skąd pomysł na zaczęcie i bohaterów?


 Zacząć było bardzo łatwo, ponieważ pomysły na różne historie kłębiły mi się w głowie od wielu lat, jedyne co było mi potrzebne to „iskra” która zachęciła mnie do spisania którejś z nich. I tutaj na pomoc przyszły mi nudne uczelniane wykłady, na których miałam mnóstwo czasu na pisanie. Co do bohaterów są oni odzwierciedleniem charakterów osób z którymi żyję na co dzień, oczywiście w części z nich są te cechy nieco wyolbrzymione, jednak było to zrobione celowo by byli oni bardziej wyraziści.

3.W kim masz wsparcie?

W mojej najlepszej przyjaciółce, która ma do mnie wręcz anielska cierpliwość.

4.Twoja ulubiona para książkowa uzasadnij.

Hmm…. Niech pomyślę chyba wygrywa Will i Tessa z serii Cassandry Clare „Diabelskie Maszyny”. Dlaczego? Po prostu ich przygody i problemy z jakimi muszą walczyć sprawiły że darzę ich tak wielką sympatią, już nie licząc tego że całość akcji rozgrywa się w czasie Wiktoriańskiej Anglii do której z chęcią bym się przeniosła.

5.Jakie lubisz czytać książki?

Głównie literaturę fantasy z domieszką romansu, jednak na moich półkach specjalne miejsce zajmują również książki o tematyce psychologicznej.

6.Czy tworząc postacie wzorujesz się na osobach, które znasz, czy może tworzysz je od podstaw?

Wygląd postaci jest tworzony od podstaw, lecz ich charakter tak jak już wcześniej wspomniałam są wzorowane na różnych ludziach.

7.Czy wiążesz swoją przyszłość z pisaniem książek?

Na pewno wiążę ją z książkami, jednak nie wiem czy będę w stanie związać się jedynie z ich pisaniem.

8.Masz swojego czworonożnego przyjaciela?

Niestety nie, jednak jak byłam dzieckiem miałam kota.

9.Ulubiony autor/autorka?

Stephen King

10.Ulubione książki z dzieciństwa? Postaci?

Jako dziecko bardzo mało czytałam, jednak w pamięci pozostał mi „Mały Książę”

11.Jak wyglądała praca nad tworzeniem ogólnego świata przedstawionego w książce?

To był dość długi proces pełen wyjazdów, wycieczek, zdjęć itp. Na początku wiedziałam bo gdzie chcę umieścić Viki bo znam to miejsce z własnego życia, jednak później kiedy miałam stworzyć świat w którym znajduje się świątynia lub takie miejsca jak okoliczny zamek, czy też wejście w okolicy Księgi Ognia. Te miejsca były wzorowane przeróżnych rzeczach, wtedy jeździłam po okolicy i województwie w poszukiwaniu natchnienia. Są to najczęściej podróże z aparatem, po czym zabrałam się do opisania zrobionych zdjęć.

12..Co pani czuje , gdy pisze?

Szczerze, pisanie dla mnie jest jak porwanie przez dziką falę, jest ono zawsze pełne ekscytacji i adrenaliny.

13.Czy utożsamiasz sie z bohaterką swojej książki?

Tak.

14.Gdzie piszesz ? W domu, a może w jakimś innym nastrojowym miejscu?

Wszędzie gdzie się da, kilka razy zdarzyło mi się zapomnieć wyjść z autobusu ponieważ akurat pisałam świeży pomysł. Czasem na wykładach, w uczelnianym bufecie, na przerwie na korytarzu, jednak chyba najczęściej w domu.

15.Pisze książke bynajmniej próbuje. Jakie rady dla początkujących pisarzy?

Rada dla początkujących, na pewno nie należy zrażać się jeżeli wydawnictwa odmawiają wydania dzieła. A jeżeli chodzi o treść to ważne jest aby nie skakać szybko między miejscami lub scenami.


A wiec widzicie napisanie książki to nie jest coś łatwego, przydaje sie również też przyjaciel, który ma anielską cierpliwość. Dziękuje za wywiad, teraz czekam na książke, recenzji możecie sie spodziewać niedługo. : )

2 komentarze:

  1. Hej!
    Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award! Mam nadzieję, że odpowiesz na pytania :)
    Więcej informacji tutaj: http://boook-reviews.blogspot.com/2014/01/stosik-12014-liebster-award.html

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń