poniedziałek, 13 stycznia 2014

Top 10


                                                                                                                                                                
  Witam wszystkich w ten zimowy dzień ( bynajmniej u mnie), postanowiłam sie zebrać i zrobić liste książek według mnie najlepszych które przeczytałam w 2013.. Stwierdziłam iż jestem nienormalna bo znów zrobiłam napad na biblioteke. Kiedy ja to przeczytam + na półce jeszcze stoją... Ehh....


"Pytać pisarza, co sądzi o krytykach, to jak pytać latarnię uliczną, co sądzi o pieskach"

Christoper Hampton 

Na liście znajduje sie dziesięć książek, na obrazu macie ponumerowane okładki, która do jakiej książki. No to co? Zaczynamy? ; )

1. Tak blisko-Tammara Webber [recenzja]
Zdecydowanie najlepsza książka jaką czytałam, mimo że nie należy do gatunku który ja lubie a mianowicie do fantastyki. Tak Blisko to książka bardzo życiowa. Jake, Lucas, miłość, gwałt, prześladowanie ofiary. Książka jest romantyczna, zabawna i bardzo szybko sie ją czyta, jet poprostu przyjemna. Sama okładka zachęca do sięgnięcia mo nią. : )

                       "Czytanie jest dla umysłu tym, czym gimnastyka dla ciała."

2.Dotyk Julii-Tahereh Mafi  [ recenzja ] - dziewczyna zabijając dotykiem i chłopak, który może ją dotykać, dla niej nie było nic piękniejszego. Julia jest uważana za psychopatke, od urodzenia siedzi w zamknięci jest potworem. Adam jest żołnieżem, zakochują sie w sobie. Miłość jest taka piękna, szkoda ze w większości przypadków nie prawdziwa. ;_;. Okładka jest piękna, lecz szkoda że nie zostawili orginalnej okadki.




                  "Książka... - to dla wielu milionów czytelników dowiedzenie się prawdy o sobie,
                                znalezienie wyrazu dla własnych tęsknot, pragnień, ideałów."



3.Nieśmiertely- Gillian Shields O boże boże Sebastian. Evie trafia do szkoły dla dziewcząt Wyldcliffe Abbey, w drodze dziewczyna poznaje Sebastiana. Większość osób w tej szkole jest dziwna, książka jest tajemniczai ciekawa. A natomiast tu okładka wogóle nie zachęca do czytania. :C



                         "Tłumaczenia są jak kobiety: te wierne nie są piękne, a te piękne nie są wierne."


4.Scarlett-Baraba Baraldi- okładka prosta, treść zachwycająca. Scarlett ma 16 lat i poznaje Mikaela, basiste zespołu Dead Stones. ''pojawia się przy niej w najbardziej niespodziewanych momentach, by za chwilę zniknąć, a Scarlett nie potrafi oprzeć się jego magnetycznemu spojrzeniu.'' Mikael ma dwójke przyjaciół Vincenta i Ofelie. Scarlett coraz bardziej zagłębia sie w ich towarzystwo i romans z Mikaelem.



5.Klątwa tygrysa, tom 4.- Gdybym miałą wybierać najlepszą sage to K.T. była by na pierwszym miejscu, 4 część tej sagi jest bardzo emocjonująca, aż rzucałam książką jak ją czytałam, Ren i Kischan zabiegają o ręke Kells, do tego próbóją zdjąć ostanie 6 h klątwy. Uda im sie ? Ja już wiem ^ ^


"Kto czyta książki, żyje podwójnie"

Umberto Eco

6. Pokuta- Anna Rice[recenzja ] -Toby'ego poznajemy przy jego kolejnej misji. Chłopak jest płatnym mordercą.. Po morderstwie którego dokonał słyszy głosy i ukazuje mu się Anioł, on myśli że zwariował albo że jest to głupi żart, Zachariasz chodzi za nim i opowiada mu o wszystkim co wie. Zachariasz daje mi mu misje na ''odpust'' Czy Toby sie zmieni?


7. Finale- Becca Fitzpatric- cała saga szeptem jest wspaniała, Patch Nora czyli upadły anioł i zwykła dziewczyna jak jej sie wydawało. Nora jest nefilem czyli nie mogą być razem z Patchem, czy ich miłość przetrwa? Może dowiesz sie sam? : )

"Czytanie dobrych książek jest niczym rozmowa z najwspanialszymi ludźmi minionych czasów"

Kartezjusz

8.Przez ciebie-Emily Hainsworth [recenzja ] - Cam stracił swoją dziewczyne w wypadku samochodowym, cały czas obwinia sie że to jego wina że Viv zgineła. Pewnego dnia na rogu tam gdzie był wypadek spotyka Nine, która pokazuje mu droge do równoległego świata gdzie może być z Viv, ale medal ma dwie strony.

9.Anioł- Dorotea de Spritorecenzja ] -Jak to jest być aniołem bez skrzydeł? Demonem o uczuciach?
Vittoria wraz z rodziną mieszka we Włoszech tak jak większość aniołów. W mieście roi się od jasnowłosych piękności, ale nasza bohaterka jest inna... Ma ciemne włosy i brak skrzydeł. Zaskakujące prawda?
 Vittoria bała się że się nie zakocha.. Ale do jej miasta wprowadza się tajemniczy chłopak o magnetycznych oczach.Guglielmo to demon lecz w nim też jest pewna "wada'' potrafi kochać.

                                        „Więc myślisz, że umiesz odróżnić niebo od piekła?” 

10. Córka żywiołu-Leigh Falkon [recenzja ] -Córka żywiołu to książka która w sumie nie ma powalającej fabuły ale wciąga. Czytałam lepsze książki... ;/ Lecz muszę przyznać że książka mi się podobała mimo wszystko.Ciekawy był wątek tej mocy i nauki. Dlatego książka jest w top 10 ale na ostatim mieejscu. Adam i Meg on ma żywioł wody ona powietrza, zakochują sie w sobie jak to przecież zawsze bywa w książkach, książka jest w sumie słodka. Okładka mnie zaciekawiła. *.*


Jak widzicie rok 2013 ograniczał sie w większości do romansów, jak tak patrze to aż sie żygać chce od tej całej miłości. Ten rok pewnie będzie lepszy i ciekawszy. : )  zapraszam do komentowaniai dyskusji. : )



1 komentarz:

  1. "Dotyk Julii" jak dla mnie powinien mieć 1 miejsce;) Cieszę się, że w 10 znalazła się "Pokuta" :)

    OdpowiedzUsuń